Corona update Fysiotherapie Hövels en Kamp. Als gevolg van het corona virus hebben wij het beleid binnen de praktijk aangepast. Klik hier voor meer informatie.

Manuele Therapie

Minder bewegingsvrijheid?

Daarvoor gaat u naar de manueel therapeut. Want als uw bewegingsvrijheid verminderd is, kan manuele therapie van Fysiotherapie Hövels en Kamp de oplossing bieden. Doordat de manueel therapeut uw complete lichaam beoordeelt in plaats van slechts één onderdeel, kan hij een heldere analyse maken van wat er mankeert. De manueel therapeut beoordeelt alle gewrichten in samenhang en zoekt verbanden. Hij kijkt dus verder dan uw specifieke klacht en is daarmee de analist van uw lijf!

Fysiotherapie Hövels en Kamp is gevestigd in Eefde.

Pijnlijke gewrichten?

Bij Fysiotherapie Hövels en Kamp wordt u eerst onderzocht door een manueel therapeut. Uit dat onderzoek komt welke klachten u heeft aan uw bewegingsapparaat en welke behandeling u gaat volgen. Het bewegingsapparaat houdt in de wervelkolom en de gewrichten in armen en benen. In het algemeen is manuele therapie geschikt voor klachten die, behalve met pijn, gepaard kunnen gaan met het slechter kunnen bewegen van een gewricht of gewrichten.

De manueeltherapeut heeft specifieke kennis en vaardigheden die hij gebruikt bij het bij het stellen van de diagnose. Fysiotherapie Hövels en Kamp in Eefde zorgt voor een aansluitende therapie die hoort bij klachten aan de wervelkolom en die met wervelkolom samenhangen.

Manuele therapie door Fysiotherapie Hövels en Kamp

Met behulp van de manueel therapeut van Fysiotherapie Hövels en Kamp kan de stoornis van uw gewrichten verholpen of gereduceerd worden. De manueel therapeut probeert de stoornis op te heffen door middel van passief mobiliserende of manipulerende technieken, ondersteund met adviezen, oefentherapie en instructie. Gewrichten kunnen ook een te grote bewegelijkheid hebben. Dat kan leiden tot instabiliteit en klachten. In dit geval kan de manueel therapeut u met specifieke trainingsadviezen leren uw gewrichten door middel van spieren stabieler te maken. Naast het verbeteren van de functie van de gewrichten is het optimaliseren van houding en beweging in werkzaamheden, sport en hobby's van groot belang.

De manueel therapeut werkt vanwege zijn specifieke kennis en vaardigheden vooral aan klachten aan de wervelkolom en klachten die daarmee samenhangen.

Veel voorkomende klachten die de manueel therapeut behandelt, zijn:

• hoofd- en nekpijn, samen met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom;

• nek- en schouderklachten met pijn die uitstraalt tot in de armen;

• klachten hoog in de rug met rib- en borstpijn;

• artrose van de heup;

• lage-rugklachten, eventueel met uitstralende pijn naar de benen;

• bepaalde vormen van duizeligheid, opgewekt door het bewegen van de nek;

Nederland kent ongeveer 2.600 manueel therapeuten die hoofdzakelijk werkzaam zijn in de zelfstandige praktijk. Ook de manueel therapeut is per 1 januari 2006 direct toegankelijk, zonder verwijsbriefje.

Openingstijden:

Ma - Vrij: 08.00u - 18.00u