Voor 2023 hebben wij geen contract afgesloten met de zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid Klik hier voor meer informatie.

Manuele therapie

Minder bewegingsvrijheid of pijnlijke gewrichten?

Daarvoor gaat u naar onze manueel therapeut. Hij beoordeelt de gewrichten in hun samenhang en kijkt dus verder dan een specifieke klacht. Manuele therapie is geschikt voor pijnklachten die gepaard gaan met het slechter kunnen bewegen van de wervelkolom of de gewrichten in armen en benen. Frank Hövels heeft specifieke kennis , vaardigheden en ervaring die hij gebruikt bij het bij het stellen van de diagnose en de eventueel daaropvolgende behandeling.

Manuele therapie door Fysiotherapie Hövels & Kamp

Met behulp van onze manueel therapeut kan de stoornis van uw gewrichten verholpen of gereduceerd worden. Hij probeert die stoornis op te heffen door toepassing van passief mobiliserende of manipulerende technieken, ondersteund met adviezen, instructie en oefentherapie. Gewrichten kunnen ook een te grote bewegelijkheid hebben die leidt tot instabiliteit en klachten. In dit geval kan onze manueel therapeut u, met op spieren gerichte trainingsadviezen, leren uw gewrichten stabieler te maken. Naast het verbeteren van de functie van de gewrichten is het optimaliseren van houding en beweging van groot belang bij werk, sport en hobby's. Veel voorkomende klachten die Frank Hövels behandelt zijn:

• hoofd- en nekpijn, samen met het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom;

• nek- en schouderklachten met pijn die uitstraalt tot in de armen;

• klachten hoog in de rug met rib- en borstpijn;

• artrose van de heup;

• lage-rugklachten, eventueel met uitstralende pijn naar de benen;

• duizeligheid opgewekt door het bewegen van de nek.

U kunt met deze klachten direct, dus zonder verwijzing, terecht bij Hövels & Kamp.

maandag    8.00 - 21.00
dinsdag      8.00 - 21.00